Cinci metode eficiente pentru a scapa de anxietate

4 min


anxietate
anxietate

Scapă de anxietate şi atacurile de panică: 5 metode și remedii eficiente pentru a-ţi recăpăta pofa de viaţă

Anxietatea şi atacurile de panică sunt tulburări des întâlnite în prezent, atât la copii, cât şi la adulţi. Ele pot afecta semnificativ calitatea vieţii, în special atunci când nu sunt tratate. Din fericire, stările de panică şi simptomele neplăcute ale anxietăţii, precum ameţeală, greaţă, tremorul, senzaţia de sufocare şi creşterea rapidă a pulsului pot fi ameliorate.Pe lângă psihoterapie şi tratament medicamentos, care sunt cele mai eficiente metode de tratament în astfel de tulburări, există şi alte metode ce pot avea rezultate excelente în managementul anxietăţii:

Scapă de anxietate prin tehnici de relaxare

Tehnicile de mindfulness sau de relaxare au efecte promiţătoare în tratarea anxietăţii şi te pot ajuta să scapi de stările de panică, agitaţie sau insomnii. Una dintre cele mai populare tehnici de mindfulness este meditaţia. Aceasta a devenit din ce în ce mai populară odată cu utilizarea ei în timpul claselor de Yoga şi Pilates, dar şi odată cu apariţia a numeroase tutoriale, aplicaţii şi ghiduri de meditaţie. Nu ai nevoie de niciun fel de recuzita pentru a medita, iar dacă eşti la început poţi să porneşti cu câteva minute pe zi, oricând ai timp.

Principiul meditaţiei este unul simplu de explicat, dar puţin mai dificil de executat. Aceasta implica eliberarea minţii de orice fel de gând şi concentrarea acesteia în direcţia respiraţiei şi a propriului corp. Atunci când începi să meditezi, va fi dificil să opreşti mintea din zecile de gânduri ce apar în fiecare minut, însă cu exerciţiu vei putea cu siguranţă să atingi un astfel de obiectiv.

Pentru a începe să meditezi, un ghid sau aplicaţie îţi poate fi de mare folos. Poţi cumpăra din librarii astfel de ghiduri sau poţi descărca pe telefon o aplicaţie ce oferă meditaţii ghidate, cum ar fi Headspace sau Calm. Chiar şi pe platforma de streaming Netflix vei găsi mini serii despre acest subiect, precum Ghidul Headspace pentru Meditaţie.

Planurile de rezervă

Anxietatea vine de multe ori la pachet cu gânduri catastrofice legate de anumite situaţii. De multe ori, îţi poţi dori să mergi în anumite locuri sau să participi la anumite evenimente, iar simptomele anxietăţii să devină o povară foarte grea. În astfel de cazuri, poţi folosi tehnica planurilor de rezervă. Conturează-ţi în minte un plan bine pus la punct legat de ce vei face dacă te vor deranja simptome neplăcute. Apelează la orice variantă este liniştitoare pentru tine. Cu ajutorul planurilor de rezervă, vei avea certitudinea că poţi găsi oricând soluţii în fata anxietăţii.

Scapă de anxietate cu remedii pe bază de plante

Anumite remedii pe bază de plante pot fi de un real folos în tratarea simptomelor anxietăţii, lucru dovedit şi de studii în domeniu. Dacă decizi să apelezi la suplimente alimentare naturale că adjuvant în tratarea anxietăţii şi a atacurilor de panică, atunci trebuie să discuţi acest lucru cu medicul tău de familie sau medicul tău specialist. Acesta va ştii exact ce remedii ţi s-ar putea potrivi şi ce schema de tratament naturist te-ar avantaja. Iată care sunt cele mai populare plante ce pot avea efecte anxiolitice:

  • Roiniţa. Aceasta poate ajuta la calmarea nervozităţii şi a simptomelor de agitaţie, iar partea bună este că se găseşte foarte uşor, la preţuri mici, sub formă de ceaiuri, capsule sau tincture.
  • Passiflora este o altă plantă ce are efecte sedative şi poate fi de folos în tratarea anxietăţii şi a insomniei. Se poate consuma sub formă de ceai, capsule sau tinctura.
  • Gotu Kola sau Centella Asiatică este o plantă ayurvedica, folosită de mii de ani în medicină tradiţională chineză. Proprietăţile sale pot ajuta în tratarea anxietăţii, iar cel mai uşor o poţi găsi sub formă de capsule, în farmacii sau magazine de tip plafar.

Nu combina niciodată remediile din plante cu alte tipuri de tratamente şi cu alte medicamente fără a discuta în prealabil cu medicul de familie sau cel specialist.

O rutină a somnului corectă

Somnul este esenţial pentru sănătatea şi funcţionarea corectă o organismului, iar somnul de calitate poate ajuta şi la ameliorarea anxietăţii, deoarece susţine refacerea organismului. Deseori, anxietatea este însoţită de insomnie, ceea ce face ca somnul de calitate să fie ceva mai greu de obţinut. Iată câteva trucuri pentru a te bucura de un somn bun şi a îţi recăpăta energia:

  • Încearcă să te culci în fiecare seară la aceeaşi oră. Bineînţeles, nu trebuie să fie exact aceeaşi oră, ci să eviţi să te culci într-o seară la 1 noaptea, iar în altă seară la 22. Atunci când ai un interval orar de somn bine stability, corpul se odihneşte mai bine.
  • Fără surse de lumină înainte de culcare. Lumina inhiba producţia de melatonină, hormonul somnului, de aceea este important să stingi TV-ul, ecranul telefonului şi lumina din camera cu ceva timp înainte de culcare.
  • Nu mânca fix înainte de culcare. Atunci când mănânci înainte de culcare, corpul tău va trebui să se ocupe de procesarea mâncării şi digestie, iar somnul va fi îngreunat.

Mişcarea

Sportul este un adjuvant excelent în ameliorarea simptomelor anxietăţii şi în păstrarea sănătăţii organismului, însă de cele mai multe ori este greu să găseşti motivaţia necesară atunci când fizic şi psihic nu te simţi bine. Din fericire, poţi începe cu paşi mici pentru a atinge un obiectiv mai mare: să faci mişcare regulat.

Începe cu orice fel de mişcare simţi că poţi face şi nu te forţa, poate fi vorba de mers pe jos, sărituri în casă, câteva genuflexiuni sau 15 minute de jogging, orice simţi că ai putea face fără un efort prea mare.

Mai apoi, măreşte zilnic ori dificultatea tipului de mişcare ori timpul petrecut făcând mişcare cu câte puţin. Astfel, îţi vei crea o rutină ce te va ajuta să te mişti zi de zi. În plus, dacă descoperi un tip de mişcare care îţi place foarte mult, te poţi folosi de acest lucru pentru a-ţi crea un nou hobby şi a-i dedica timp.

Anxietatea şi atacurile de panică sunt tulburări cu simptome foarte neplăcute, însă există şi o parte bună, acestea te pot ajuta să ai mai multă grijă de tine, să începi să te pui pe primul loc şi sunt tratabile şi vindecabile.


What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Remus Mohor

Mulțumim că ați ales să accesați proiectul W!K!

0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *