Cum să nu te îngrași când pleci în concediu

3 min


fast food

Când ne gândim la concediu considerăm că luam o pauză de la toate activitățile cu orar pe care le avem. Luăm concediu de la serviciu, intrăm în vacanță cu exercițiile fizice, punem pauză rigorii alimentare.

E adevărat că în vacanțe ne permitem ceea ce în timpul anului nu putem face, că mintea noastră se duce pe alte meleaguri, că deja miroase a libertate. Însă chiar să uităm de toate și să nu mai păstrăm un echilibru?

Păstrarea unei alimentații echilibrate

Desigur că în vacanță ne permitem cel puțin o masă copioasă. Și este normal, întrucât e o excepție. Însă dacă excepțiile devin reguli, atunci să ne așteptăm să intervină schimbări în greutate, în special cei care sunt predispuși la îngrășare.

Presupunând că veți dormi mai mult dimineața, că doar acum aveți ocazia, nu săriți peste micul dejun. Masa de dimineață rămâne cea mai importantă masă a zilei. Dacă intenționați să plecați într-o altă țară, interesați-vă din timp de mâncărurile tradiționale, fructele care abundă în zonele respective, iar când ajungeți acolo vizitați târguri de unde puteți cumpăra fructe și legume la prețuri mici.

De asemenea, este posibil ca hotelurile să aibă incluse porții de fructe ca bonusuri de fidelizare pentru clienți. Cât privește meniurile tradiționale, analizați componența lor și decideți dacă merită o încercare sau mai bine comandați ceva cunoscut de la un restaurant.

Continuarea mișcării

Pentru unii vacanțele înseamnă a sta întins toată perioada. Pentru alții concediile înseamnă a umbla și a scotoci pe meleaguri uitate. Oriunde te-ai duce, continuați să vă faceți exercițiile de dimineață.

Când veți vizita obiectivele turistice din zonă, dacă este posibil, optați pentru mersul pe jos. Cu această ocazie vă veți putea opri pentru a admira și alte lucruri interesante, iar mișcarea a fost asigurată.

Cu siguranță hotelul unde vă veți caza va avea sala de fitness. Dacă accesul la sala de sport este inclus în preț, cu atât mai bine, beneficiați cât puteți de această oportunitate. În caz contrar, rezervați-vă câteva ședințe în funcție de buget, restul mișcării asigurând-o prin plimbări prin stațiune, vizitarea de obiective turistice, seri de dans sau participări la concursuri de alergări ori jocuri pe plajă.

Atenție la consumul de alcool, sucuri și apă

Sunt destule persoane care asociază vacanțele cu un consum ridicat de băuturi alcoolice. Însă dezavantajele, pe lângă mahmureală cu dureri de cap, este că va crește consumul de alimente și te va deshidrata.

Așadar, înainte de orice pahar, beți câteva guri de apă, după care veți mai vedea ce veți alege: ceva alcool sau un suc natural. Un consum scăzut de apă va duce la deshidratare, iar reacția organismului va fi de retenție.

Uneori organismul va cere de mâncare tocmai pentru că este deshidratat. Sucurile cu acid, chiar și cele naturale, pot întări senzația de sete prin zahărul pe care îl conțin. Desiur că veți consuma sucuri în concediu, însă nu uitați că apa este cea care astâmpără setea, în plus sucurile, chiar și cele naturale, au un conținut ridicat de zahar, conținut care va adăuga câteva sute de kilocalorii în meniul zilnic.

Evitați mâncarea de tip fast-food

Chiar dacă plecați în vacanță, timpul petrecut pentru prepararea mâncării va fi un câștig. Decât să luați mâncare fast-food cu conținut caloric ridicat și aport nutritiv scăzut, mai bine optați pentru niște sandvișuri preparate de dumneavoastră, în care știți ce ingrediente ați pus. Gustările preparate de noi, din timp, ne vor fi de folos în ocaziile când avem nevoie de o hrană rapidă, dar sănătoasă în același timp.

Bineînțeles că în funcție de destinația unde vă petreceți vacanța, va fi aproape imposibil în anumite cazuri să renunțați la alimentația de tip fast=food sau alimente cu un aport caloric mare, cine ar refuza să mânânce un gyros autentic, un gulaș unguresc sau niște paste carbonara?

Păstrați limite

Da, este vacanța, însă concediul trebuie să fie și pentru organism. Meniurile pot fi atrăgătoare, presărate cu alimente plăcut mirositoare și care aduc plăcere gustului.

Totuși, nu e cazul să abuzăm de cantitățile de pe platouri. Până la urmă, stomacul permite ingestia unei cantități limitate. Porțiile mici și dese vă vor clarifica gusturile diverselor alimente, iar în același timp nu veți depozita cantități care să se depună sub forma straturilor de grăsime.

Nu țineți un regim drastic înainte de a pleca în concediu!

Și un ultim sfat! Nu țineți un regim drastic înainte de a pleca în concediu! Mulți țin regim înainte să plece în concediu, cu gândul că vor „recupera” kilogramele pierdute în timpul sejurului. Este extrem de periculos pentru sănătate. Este la fel ca în perioada sărbătorilor, multă lume ține post și în ziua de Crăciun „bagă în ei ca sparții”, mulți dintre ei ajungând la spital sau în cel mai rău caz, chiar să moară.

Nu vă jucați cu propriul organism, nu recomand să țineți o dietă drastică înainte de a pleca în concediu!

Sper că sfaturile mele să fie de folos, cu teoria cred că stăm bine, practica ne omoară.

Să aveți un concediu plăcut și nu uitați să încheiați „obligatoriu” o asigurare de călătorie.

Toxinfecțiile alimentare sau evenimentele neprevăzute vă pot strica concediul, dar mai ales vă pot produce și o gaură semnificativă în buzunar și în bugetul alocat perioadei de concediu.


What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Remus Mohor

Mulțumim că ați ales să accesați proiectul W!K!

0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *